in memoriam
Gustav Leonhardt (Graveland, 30 de mayo de 1928 – Ámsterdam, 16 de enero de 2012)
Gustav Leonhardt ha estat un referent constant des de que la música antiga forma part de la meua vida, ja fa tants anys. La seua trajectòria professional, de tant intensa i abundant, ha estat un exemple de coherència musical, de qualitat interpretativa i de mestratge per a tots els professionals de la música antiga arreu del món. Quan ens manquen els mestres, també una part de nosaltres desapareix en certa forma. Així i tot el record de músics com Leonhardt ens ajuda a treure el millor de nosaltres cada vegada que tenim un faristol al davant i també quan estant a l’escenari hem de dignificar la professió que tant estimem.
Siguem-ne coherents doncs amb la nostra tasca d’intèrprets; deixem que la música sigui la que ens marqui el camí, respectem els criteris artístics autèntics. Figures com la de Leonhardt ens recordaran que la música antiga emociona per sí mateix, i que interpretada des de la coherència artística tindrà sempre la potència necessària per continuar emocionant-nos al llarg de la nostra vida.
—
Gustav Leonhardt ha sido un referente constante desde que la música antigua forma parte de mi vida, ya hace muchos años. Su trayectoria profesional, tan intensa y abundante, ha sido un ejemplo de coherencia musical, de calidad interpretativa y de maestría para todos los profesionales de la música antigua de todo el mundo. En cierta forma cuando nos faltan los maestros, también una parte de nosotros desaparece. Aún así el recuerdo de músicos como Leonhardt nos ayuda a dar lo mejor de nosotros cada vez que estamos ante un atril y también cuando tenemos que dignificar la profesión que tanto amamos en el escenario.
Seamos coherentes con nuestra labor de intérpretes, dejemos que la música sea la que nos marque el camino, respetemos los criterios artísticos auténticos. Figuras como Leonhardt nos recordarán que la música antigua emociona por sí misma, y que interpretada desde la coherencia artística tendrá siempre la potencia necesaria para continuar emocionándonos a lo largo de nuestra vida.